Khamis, 17 November 2011

Giliran KOPI pula



Semalam 16.11.2011, telah didapati KOPI melahirkan 4 ekor anak yang besar besar.

Tak tau dia beranak petang atau malam. Tapi Ustaz sedar pada malam hari dalam pukul 10 kot. masa tu saya tertidur sebab terlalu letih. Siangnya saya urusan kehulu ke hilir bawa kereta. sampai rumah, maghrib, tak jenguk dah aanak-anak saya tu. Nyong pun saya dah hirau dah .....

Tiba-tiba je, ustaz panggil saya,"Ha Kopi dah beranak. Nak kena alih bilik" lebih kurang gitulah ustaz cakap, tak ingat sebab mamai ha ha ha

Terus keluar dan tengok Kopi. Wahhhhhh besaarnya anak Kopi. Pikir......bapaknya siapa ye, rasa-rasa Lan.

Habih alihkan Kopi ke bilik yang lebih besar, beri makan minum yang lain pulak...Masuk rumah terus semak kalendar sebab nak tengok Kopi kahwin dengan sapa hi hi hi

APA?????? Sungguh tidak dipercaya.....Kiut suami dia? Budak amat lagi tu. Dia lahir pada 24.5.2011, berapa umur dia?????? Maknanya masa dia dikahwinkan umur dia belum masuk 5 bulan lagi.

Maka hari ni, ha ha ha , saya kahwinkan pulak Kiut dengan Along, anak Suri dan Comel (kena pastikan depa bukan adik beradik).

Gambar????? nantilah ek, tak sempat, sibuk sikit minggu ni....

Rabu, 9 November 2011

Anak Oren Si Putih



Ni anak Oren, tak de nama lagi, jadi panggil si putih lah dulu sebab warna dia putih.

Dah 2 bulan pada 1.11.2011. Nak jual nih. Comellll...bagi saya lah. Bulu dia lejmbut dan panjang. Bulu kat muka dia menampakkan kejelitaannya ha ha ha

Nak jual budak ni walaupun sayaaannnnggggg sebab comel tapi rumah banglo dah penuh.

BETINA RM45 sehingga 31.12.2011


video

Anak Tunggal Koko, Anja

Anja??????? Muna yang bagi nama dia sebab dia manja ngan mak dia. anak tunggallah katakan.

Lahir pada 6.10.2011, selang 6 hari je dengan anak Oren yang 3 ekor tu tapi anak Koko cepat besar, nak sorang eh eh eh nanak sekor ha ha ha


Semua ini dirakam pada 4.11.2011, maknanya hari ni(9.11.2011) , anja fdah 2 bulan


Cadang nak jual tapi bebudak kat rumah ni tak bagi pulak. Macam mana nak berniaga nih?





video

Isnin, 7 November 2011

Pecah rekod

Kisah ini berlaku pada 6.11.2011.


Pagi sebelum pi rumah ayah, saya beri arnab semua makan. Bila buka pintu rumah Tupai.....
"Tupai...kenapa cabut bulu?" boleh saya tanya gitu....ha ha ha sebenarnya terperanjat, tak sangka Tupai nak beranak.

"Banggg...... Tupai cabut bulu."

"Ya ????"ustaz kata, terus keluar sebab nak menyiapkan tempat Tupai.

Kena alih ketempat yang lebih besar, sebab mana tahu banyak pulak yang keluar nanti he he he berangan lah tu.

Maka persiapan dilakukan dengan segera sebab takut terlepas nak solat Sunnat Raya.

Lepas siap semua, kami pun bergerak keluar. Serah semua dalam penjagaan Allah.

Balik dari KL. dalam 5.30 petang terus tanya khabar Tupai. Ezz kata dah beranak. Apalagi saya terus gear 5, berlari ke rumah Tupai.

Laaa....tak boleh kira sebab semua bawah tiles yang kami sediakan untuk Tupai beranak. Tak tahu Tupai angkat tile tu macam mana sebab berat juga.

Ustaz pun datang, angkat tiles, cari anak dia. Mula-mula 3 aje. Daah frust sebab sikit sangat ha ha ha tak berSYUKUR langsung aku nih.

"eh, adaa lagi dalam baju ni(alas tu lah), 4,5,6,7,8,9... 9 EKOR"

"hah banyak nya Tupai"

"Wahhhhhhh...." saya suka sangat laah tu.

Alhamdulillah. Ustaz kata, boleh ke Tupai susukan ni...maklumlah puting ada 8 je.

"Pandailah Tupaia nanti" Tapai saya akan sentiasa tengok nanti. mana perut kempis, akan dibantu. harap-harap semua hidup daan meembesaar dengan sihat.

"Ummi sayaaaanggggg Tupai"

Layannnnn.......



video
video
video
video