Selasa, 13 Disember 2011

Pada 10.112.2012, saya dan ustaz telah menyembelih 3 ekor arnab dan telah dijadikan gulai yang teramatlah sedapnya....perasan teramatlah.........

Masa proses berlaku, bermacam perasaan ada......

Masa ambil dari bilik depa, saya dukung depa(sekor-sekor ya) sambil bercakap-cakap dengan depa,"Ummi sayang Putih/Kiut. Apa-apa yang berlaku, Ummi tetap sayang Putih/Kiut.........." panjang lagi ayatnya tu......

Sebelum sembelih, saya dan ustaz cium depa dulu. Sempat juga bergambar dengan Kiut.

Masa sembelih masih lagi berkata-kata dengan depa dalam hati sambil berdoa,"Ya Allah permudahkan lah akhiran hidup mereka"

Dah sembelih, letak atas tanah, saya sapu-sapu lagi badan mereka sambil berkata,"Ummi sayang Putih/Kiut......"

*** seekor lagi tak de nama sebab abang Ustaz punya....

Begitu lah adanya kasih sayang saya pada haiwan peliharaan saya.

"Mana boleh makan, macam gitu......"

Siapa kata tak leh makan, boleh saja. Perasaan kasih tak boleh lari tapi yang halal di makan tetap akan dimakan ha ha ha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan